Succesverhalen

Succesverhalen

Wij zijn als Rechtswinkel erg betrokken bij een goede afloop van de zaken van onze cliënten. Door middel van deze rubriek willen wij u op de hoogte houden en verschillende goede aflopen van zaken met u delen. Daarnaast krijgt u hierdoor een indruk van wat wij als Rechtswinkel voor u kunnen betekenen.

Lees daarom vooral de volgende, door onze cliënten geschreven, verhalen!

“Door de Rechtswinkel heb ik mijn rijbewijs terug!”
Jeff:

“Ik ben op het spreekuur gekomen omdat mijn rijbewijs was ingenomen. Het was belangrijk dat ik het snel terug kreeg, omdat ik voor mijn werk namelijk veel rijd. Mij werd geadviseerd om een klaagschrift voor te bereiden en deze na te laten kijken door de medewerkers van de Rechtswinkel. Zij hebben dat snel gedaan en ik heb dezelfde week mijn rijbewijs nog teruggekregen!”

“Zij hebben goede onderhandelingspunten meegegeven, die er alsnog voor hebben gezorgd dat ik een verbeterd contract bij mijn werkgever kreeg”
Omer:

“Rechtswinkel Nijmegen-Oost heeft mij buitengewoon goed geholpen bij een probleem met mijn werkgever. Mijn werkgever gaf namelijk vlak voor het einde van mijn tijdelijke arbeidsovereenkomst aan dat mijn contract niet zou worden verlengd. Dit had ik niet verwacht en ik ben om deze reden langsgegaan bij de rechtswinkel. Nadat de rechtswinkel voor mij een brief had opgesteld, wilde mijn werkgever met mij praten. Hij legde tijdens dit gesprek een vaststellingsovereenkomst voor mijn neus. Ook hierbij heeft de rechtswinkel mij vervolgens ontzettend goed geholpen. Zij hebben namelijk goede onderhandelingspunten aan mij meegegeven, die er alsnog voor hebben gezorgd dat ik een verbeterd contract bij mijn werkgever kreeg. Niet alleen behield ik mijn baan, maar ook staat er nu een minder streng concurrentiebeding en een hernieuwde taakomschrijving in mijn contract. Daarnaast werk ik nu één dag minder voor hetzelfde maandsalaris… Beter had ik het niet kunnen wensen!! Ik raad dus iedereen aan om langs te gaan bij de Rechtswinkel Nijmegen-Oost als u een probleem met uw werkgever heeft.”

“Ik kan nu eindelijk van mijn sauna genieten”
Marieke:

“Ik had een sauna gekocht, maar die werkte niet. Om een oplossing te vinden, heb ik een spreekuur van de rechtswinkel bezocht. Daar hebben meerdere kundige studenten mij heel erg goed geholpen. Zij waren namelijk erg behulpzaam en er werd echt naar mij geluisterd. Ook hebben zij een schriftelijk advies en een speciale brief voor mij opgesteld. Naar aanleiding van deze brief had het bedrijf nieuwe saunalampen naar mij toegestuurd, maar deze werkten nog steeds niet. Om die reden ben ik opnieuw langs de rechtswinkel gegaan en is er tot tweemaal toe een nieuwe brief voor mij opgesteld. Het bedrijf heeft uiteindelijk een installateur langs laten komen en de sauna kosteloos gerepareerd. Ik kan nu eindelijk van mijn sauna genieten en daarvoor ben ik de rechtswinkel heel dankbaar!”

“Met hulp van de Rechtswinkel veroorzaken mijn buren geen overlast meer!”
Wil:

“Ik ben naar de Rechtswinkel gegaan vanwege een probleem met mijn buren. Het kwam er op neer dat ik geluidsoverlast ondervond, dit veroorzaakte bij mij stress en onrust. Zowel de woningcorporatie als de wijkopzichter konden mij niet helpen. De Rechtswinkel heeft een brief voor mij opgesteld, waarin de buren vriendelijk een oplossing werd geboden om de geluidsoverlast te verhelpen (de buren zijn hiertoe op grond van de wet verplicht, omdat zij mij geen ‘hinder’ mogen toebrengen op onrechtmatige wijze). Na het versturen van de brief hebben de buren meteen actie ondernomen! Bij de Rechtswinkel werd mij het gevoel gegeven echt gehoord te worden en er niet alleen voor te staan!”

“Dankzij de Rechtswinkel wordt mijn plafond en keuken vervangen op kosten van mijn verhuurder!”
Cobie:

“Ik ben naar de Rechtswinkel gegaan vanwege een probleem met mijn huurwoning. De plafonds en keuken waren aan vernieuwing toe, vanwege schimmelvorming en brandonveiligheid. De verhurende woningcoöperatie was hiertoe helaas niet bereid. De Rechtswinkel heeft een voorbeeldbrief voor mij opgesteld, waarin de verhuurder vriendelijk doch dringend werd verzocht de gebreken te verhelpen (de verhuurder is hiertoe op grond van de wet verplicht, omdat het niet om een zogeheten ‘klein gebrek’ gaat). Na het versturen van de brief heeft de verhuurder toegezegd de plafonds en de keuken te vervangen!”